Gyógynövények a sportban

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásának köszönhetően az árnika csillapítja a fájdalmat, meggyorsítja a véraláfutások és duzzanatok gyógyulását és enyhíti az izomfáradtság kellemetlen tüneteit. Teljes cikk megtekintés

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményre közvetetten a teljesítmény szorongás, a versenydrukk, a stressz csökkentésén keresztül is lehet hatni. Számos kiváló növény ismert a környezetünkben, amelynek szedatív - anxiolitikus, altató, vagy éppen hangulatjavító - szorongást oldó aktív komponense hasznos. Teljes cikk megtekintés

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményt nagyban befolyásolja a motoros és a mentális funkciók összhangja, ez utóbbin belül is a kognitív funkciókhoz tartozó koncentrációs készség, az összpontosításra törekvés minél magasabb szintje. Ebben segíthetnek bizonyos növények kivonatai. Teljes cikk megtekintés

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportolók azon vágya, hogy a teljesítményük javuljon évszázadokra nyúlik vissza, valahol az első versenyek, nemzetközi megmérettetések, olimpiák idejére. Világszerte a sportolók 40-60 %-a fogyaszt valamilyen étrend-kiegészítőt Teljes cikk megtekintés

Aktív felnőttek

Nyomtat Küldés

Hegyikerékpározás - Felszerelés – Technika - Biztonság

Alapvetően fontos az élvezetes és biztonságos hegyikerékpározáshoz, hogy vásárlás során a megfelelő, személyes igényeinket kielégítő kerékpárt válasszuk ki.

Alapvetően fontos az élvezetes és biztonságos hegyikerékpározáshoz, hogy vásárlás során a megfelelő, személyes igényeinket kielégítő kerékpárt válasszuk ki. A megfelelően képzett eladó a kiválasztást lényegesen megkönnyíti. Megkérdezi, hogy milyen terepen és milyen módon kívánjuk a kerékpárt használni, milyen gyakorisággal és intenzitással szeretnénk használni, illetve egy próbautat is felajánl. Egy személyre szabott kerékpár (másik ülés, megfelelő hosszúságú kormányszár, stb.) megtalálásához az eladó sok hasznos tanácsa szükséges. Az olcsó, „akciós", nem alaposan személyes igényeinknek megfelelően kiválasztott kerékpárokról gyakran kiderül, hogy biztosságosságuk nem megfelelő, esetleg kényelmetlenek, használhatóságuk korlátozott. Így gyakran az olcsó kerékpárból utólag drága lesz.
A biztonságosság szempontjából figyeljünk a hegyikerékpár és kiegészítői következő technikai szempontjaira.

A sisak tökéletesen illeszkedjen fejünkre, csak így képes megfelelő védelmet biztosítani. A nyaki-tarkótájra érjen le, jól szellőzzön és semmiképpen ne tudjon elmozdulni viselője fejéhez képest. A sisak zára megfelelően és egyszerűen működjön. Figyeljünk, hogy a megfelelő biztonsági vizsgák jele megtalálható legyen.

A sportszemüveg állandó viselése a szem védelme miatt szükséges (lehet dioptriás is).

A kerékpárkesztyű megfelelően kipárnázott tenyéri résszel biztosítja a folyamatos kontaktust a kéz és a kormány között. Nagyon fontos, hogy a kéz izzadása esetén is csúszásmentes fogást tesz lehetővé, valamint kisebb eséseknél megvédi a kezet a sérülésektől.

A fékkar kisebb kéz számára is elérhető legyen a működési tartományon belül.

Megfelelő teljesítményű fékrendszer alapkövetelmény. (V-fék, hidraulikus felni fék, vagy tárcsafék)

Modern lengéscsillapítással ellátott első villák jelentősen megnövelik a menetbiztonságot, és a kényelmet, folyamatos kontaktust biztosít a talajjal.

Széles gumik, bütykös, jól kapaszkodó profillal.

A kerékpáros mez nyaknál zárt, testhez simuló és légáteresztő legyen.

Keskeny, a hát szellőzését engedő hátizsák, has és mellövvel.

A kerékpárnadrág antibakteriális betéttel szintén legyen légáteresztő és testhez simuló.

A nyeregcsőnek olyan hosszúnak kell lennie, hogy a völgymentetek során legalább egy „kézszélességnyivel" csökkenthető legyen a nyeregmagasság, ugyanakkor a gyári jelzésnél se legyen jobban kihúzva a vázból.

Kulacs megfelelően passzentos tartóval,

MTB cipő, merev talppal és a gyaloglást segítő bütykös mintázattal.

Patentpedál: Rögzíti a speciális cipőt a pedálhoz, jó erőátvitelt és kontrollt biztosít, de használatához kell egy kis gyakorlat.

Ne válasszunk olyan MTB-t, amelyet tanácsadás, próbaút és szerviz nélkül ajánlanak!

Kapcsolodó cikkek

Népszerű étrend-kiegészítők

L-Karnitin

L-Karnitin

Zsírégetés segítőjeként, a test zsírtartalmának csökkentése érdekében szokták szedni, ám ezen hatása tudományosan nem alátámasztott ... Teljes cikk megtekintés

Szénhidrát/fehérje italok

Szénhidrát/fehérje italok

Az edzés energiát igényel, a terheléshez való alkalmazkodás pedig az izmok növekedésével, átépülésével jár együtt. Az edzés utáni szénhidrátfogyasztás izmaink és májunk glikogén formában tárolt szénhidrátraktárait tölti fel ... Teljes cikk megtekintés

Tribulus terrestris

Tribulus terrestris

A Tribulus nagyszámú szaponin vegyületet tartalmaz, melyek nem mindegyikének tisztázott a biológiai szerepe ... Teljes cikk megtekintés

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítő

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítő

A miosztatin vagy más néven GDF-8 az izomzat növekedésének korlátozásáért felelős fehérje. A miosztatin blokkoló kiegészítők célja a miosztatin fehérje megkötése, hatásának blokkolása ... Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.