Gyógynövények a sportban

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásának köszönhetően az árnika csillapítja a fájdalmat, meggyorsítja a véraláfutások és duzzanatok gyógyulását és enyhíti az izomfáradtság kellemetlen tüneteit. Teljes cikk megtekintés

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményre közvetetten a teljesítmény szorongás, a versenydrukk, a stressz csökkentésén keresztül is lehet hatni. Számos kiváló növény ismert a környezetünkben, amelynek szedatív - anxiolitikus, altató, vagy éppen hangulatjavító - szorongást oldó aktív komponense hasznos. Teljes cikk megtekintés

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményt nagyban befolyásolja a motoros és a mentális funkciók összhangja, ez utóbbin belül is a kognitív funkciókhoz tartozó koncentrációs készség, az összpontosításra törekvés minél magasabb szintje. Ebben segíthetnek bizonyos növények kivonatai. Teljes cikk megtekintés

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportolók azon vágya, hogy a teljesítményük javuljon évszázadokra nyúlik vissza, valahol az első versenyek, nemzetközi megmérettetések, olimpiák idejére. Világszerte a sportolók 40-60 %-a fogyaszt valamilyen étrend-kiegészítőt Teljes cikk megtekintés

Aktív felnőttek

Nyomtat Küldés

Hegyikerékpározás - Túraszabályok

Minden túrázásra érvényes: Vidd magaddal az emlékeidet…. és a szemeteidet!

Viselkedés, szabályok, tippek

  • Osszuk be megfelelően az erőnket, ne merítsük ki végsőkig tartalékainkat
  • Figyeljünk a fáradtság jeleire, pl. a légszomjra, ami normál kirándulásnál nem jellemző, szapora pulzusra, izomgörcsökre, hidegrázásra, fejfájásra, esetleg szédülésre.
  • Alacsonyabb fokozatok kímélik erőtartalékainkat, úgy használjuk a váltórendszert, hogy minél magasabb fordulatszámon „pörögjön" a lábunk, akkor is, ha emelkedőre megyünk. A nagyobb lábfordulatszám hosszú távon gazdaságosabb, mint a lassú erőlködés!
  • Figyeljünk a hegyi veszélyekre.
  • Amikor csak lehetőségünk van rá, töltsük fel kulacsunkat
  • Hosszabb pihenőknél váltsunk trikót, vagy legalább a legalsó réteg ruhát, amely az izzadástól biztosan nedves lett.
  • Hosszabb lefelé meneteknél használjuk szélvédő dzsekit
  • Csapatos kerékpározásnál legyünk tekintettel a lassabbakra, mindig maradjunk együtt.
  • Mindig előretekintően és ne agresszíven kerékpározzunk. A gyalogosokat mindig óvatosan előzzük, időben jelezzünk csengővel vagy kiáltással.

 

Óvjuk és védjük a természetet!

A hegyikerékpározás a gyönyörű természetben nagyon vonzó sport. Annak érdekében, hogy a túrázókkal és sétálókkal ne keveredjünk konfliktusba, és az állatvilágot se zavarjuk, a természet és a környezetvédelem bizonyos szabályait be kell tartanunk:

  • Az erdei utakon és ösvényeken mindig a gyalogosoknak és a sétálóknak van elsőbbségük. Minden MTB-s úgy viselkedjen, hogy senkit se veszélyeztessen vagy akadályozzon.
  • Az erdei utakat, és kijelölt ösvényeket tilos elhagyni
  • Olyan ösvényeken, ahol kerékpározás tiltott, ne hajtsunk
  • Sebességünket az út- és időjárási viszonyoknak megfelelően válasszuk meg. A kerékpározási mód mindig a tudásunknak megfelelő legyen
  • Sötétedéskor és éjszaka a kerékpározás különösen veszélyes. Ilyenkor a legnagyobb az esély a vadállatokkal való találkozásra.
  • Helyi szabályokra, korlátozásokra kerékpározás közben is ügyeljünk.
  • Osszuk be megfelelően az erőnket, ne merítsük ki végsőkig tartalékainkat
  • Figyeljünk a fáradtság jeleire, pl. a légszomjra, ami normál kirándulásnál nem jellemző, szapora pulzusra, izomgörcsökre, hidegrázásra, fejfájásra, esetleg szédülésre.
  • Alacsonyabb fokozatok kímélik erőtartalékainkat, úgy használjuk a váltórendszert, hogy minél magasabb fordulatszámon „pörögjön" a lábunk, akkor is, ha emelkedőre megyünk. A nagyobb lábfordulatszám hosszú távon gazdaságosabb, mint a lassú erőlködés!
  • Figyeljünk a hegyi veszélyekre.
  • Amikor csak lehetőségünk van rá, töltsük fel kulacsunkat
  • Hosszabb pihenőknél váltsunk trikót, vagy legalább a legalsó réteg ruhát, amely az izzadástól biztosan nedves lett.
  • Hosszabb lefelé meneteknél használjuk szélvédő dzsekit
  • Csapatos kerékpározásnál legyünk tekintettel a lassabbakra, mindig maradjunk együtt.
  • Mindig előretekintően és ne agresszíven kerékpározzunk. A gyalogosokat mindig óvatosan előzzük, időben jelezzünk csengővel vagy kiáltással.

 

Óvjuk és védjük a természetet!

A hegyikerékpározás a gyönyörű természetben nagyon vonzó sport. Annak érdekében, hogy a túrázókkal és sétálókkal ne keveredjünk konfliktusba, és az állatvilágot se zavarjuk, a természet és a környezetvédelem bizonyos szabályait be kell tartanunk:

  • Az erdei utakon és ösvényeken mindig a gyalogosoknak és a sétálóknak van elsőbbségük. Minden MTB-s úgy viselkedjen, hogy senkit se veszélyeztessen vagy akadályozzon.
  • Az erdei utakat, és kijelölt ösvényeket tilos elhagyni
  • Olyan ösvényeken, ahol kerékpározás tiltott, ne hajtsunk
  • Sebességünket az út- és időjárási viszonyoknak megfelelően válasszuk meg. A kerékpározási mód mindig a tudásunknak megfelelő legyen
  • Sötétedéskor és éjszaka a kerékpározás különösen veszélyes. Ilyenkor a legnagyobb az esély a vadállatokkal való találkozásra.
  • Helyi szabályokra, korlátozásokra kerékpározás közben is ügyeljünk.

 

Hegyikerékpározás - túlterhelések elkerülése 

Felszerelés - Technika - Biztonság

Jó látási körülmények 

Hegyre fel, hegyről le 

A nagy túra

Túraszabályok

Kapcsolodó cikkek

Népszerű étrend-kiegészítők

L-Karnitin

L-Karnitin

Zsírégetés segítőjeként, a test zsírtartalmának csökkentése érdekében szokták szedni, ám ezen hatása tudományosan nem alátámasztott ... Teljes cikk megtekintés

Szénhidrát/fehérje italok

Szénhidrát/fehérje italok

Az edzés energiát igényel, a terheléshez való alkalmazkodás pedig az izmok növekedésével, átépülésével jár együtt. Az edzés utáni szénhidrátfogyasztás izmaink és májunk glikogén formában tárolt szénhidrátraktárait tölti fel ... Teljes cikk megtekintés

Tribulus terrestris

Tribulus terrestris

A Tribulus nagyszámú szaponin vegyületet tartalmaz, melyek nem mindegyikének tisztázott a biológiai szerepe ... Teljes cikk megtekintés

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítő

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítő

A miosztatin vagy más néven GDF-8 az izomzat növekedésének korlátozásáért felelős fehérje. A miosztatin blokkoló kiegészítők célja a miosztatin fehérje megkötése, hatásának blokkolása ... Teljes cikk megtekintés

Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.