Gyógynövények a sportban

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásának köszönhetően az árnika csillapítja a fájdalmat, meggyorsítja a véraláfutások és duzzanatok gyógyulását és enyhíti az izomfáradtság kellemetlen tüneteit. Teljes cikk megtekintés

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményre közvetetten a teljesítmény szorongás, a versenydrukk, a stressz csökkentésén keresztül is lehet hatni. Számos kiváló növény ismert a környezetünkben, amelynek szedatív - anxiolitikus, altató, vagy éppen hangulatjavító - szorongást oldó aktív komponense hasznos. Teljes cikk megtekintés

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményt nagyban befolyásolja a motoros és a mentális funkciók összhangja, ez utóbbin belül is a kognitív funkciókhoz tartozó koncentrációs készség, az összpontosításra törekvés minél magasabb szintje. Ebben segíthetnek bizonyos növények kivonatai. Teljes cikk megtekintés

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportolók azon vágya, hogy a teljesítményük javuljon évszázadokra nyúlik vissza, valahol az első versenyek, nemzetközi megmérettetések, olimpiák idejére. Világszerte a sportolók 40-60 %-a fogyaszt valamilyen étrend-kiegészítőt Teljes cikk megtekintés

Aktív felnőttek

Nyomtat Küldés

A krónikus betegségekkel szembeni megküzdés

A legtöbb egészségügyi problémán tud segíteni a rendszeres fizikai aktivitás. Azonban minden esetben ki kell kérni a szakorvos véleményét.

A legtöbb egészségügyi problémán tud segíteni a rendszeres fizikai aktivitás. Azonban minden esetben ki kell kérni a szakorvos véleményét.

Szív-érrendszeri betegségek

A minden nap végzett, alacsony- ill. közepes intenzitású aerob aktivitás (pl. úszás, gyaloglás, kerékpározás, stb.) jótékonyan járul hozzá a betegség kezeléséhez, azonban az erőfejlesztő aktivitások végézése csak szakmai kontroll mellett végezhető.

Daganatos betegségek

A daganatos betegségek stádiuma határozza meg a fizikai aktivitás mennyiségét, intenzitását. Minden esetben kötelező konzultálni a kezelőorvossal, még a rendszeres testmozgás megkezdése előtt.

Krónikus ízületi gyulladás

A hidroterápia, termálfürdő, iszap-pakolás rendkívül sokat javít a gyulladásos ízületi panaszokon. Éppen ezért talán a legkedvezőbb mozgásforma a termálvízben történő úszás.

Csontritkulás

A csavaró-, húzó-, nyíróerőt kívánó sportmozgások (pl. fitnesztermi súlyzós edzés, kocogás, teniszezés, stb.) hatására megelőzhető a csontritkulás. Azonban ha már kialakult, akkor az egyensúly-javító mozdulatoknak, úszásnak van nagy szerepe a csonttörések megelőzése érdekében.

Merev hát és térd

A gerinc, ill. térdízület degeneratív betegségei esetén a rendszeres gyógytorna nyújt legnagyobb segítséget.

Mentális betegségek

A közepes intenzitású, aerob aktivitás (hetente legalább 3 alkalommal) kedvezően járul hozzá a mentális betegségek kezeléséhez.

Tüdőbetegségek (aszthma)

Az asztmás panaszok csökkentésében nagy szerepet játszik a rendszeres úszás. Emellett az összes közepes intenzitású, aerob aktivitás is jótékony lehet, azonban kerülni kell a szmogos, hideg száraz levegőben végzett gyakorlatokat.

 

Ügyenjünk a biztonságra

Lassan kezdjünk neki

  • Minden mozgásprogramot lassú mozdulatokkal kezdjünk el és ügyeljünk a bemelegítésre is. A mennyiséget, ill. intenzitást óvatosan, lassan emeljük a sérülések elkerülése végett. 

 

Kényelmes ruhát viseljünk

  • Mindig a mozgásformának és időjárásnak megfelelő, kényelmes ruházatot viseljünk. Gyalogláshoz jó minőségű futócipőt hordjunk.

 

Figyeljünk a bőséges folyadékfogyasztásra

  • Soha ne várjuk meg az szomjúságérzet kialakulását, mert akkor mér túl késő, nem tudjuk pótolni az elvesztett folyadékot Idős korban a szomjúságérzet sokkal később következik be, ezért különösen fontos edzések után rögtön pótolni a folyadékot.

 

Ne legyen túl magas az intenzitás

  • Ne ragadtassuk el magunkat az edzésintenzitásban: válasszuk az ú.n. „beszédtempót", vagyis azt az intenzitást, amely mellett még a levegő kapkodása nélkül is képesek vagyunk beszélgetni társunkkal.
  • A mondás, mely szerint „ha nem fáj, akkor nem is használ" nem állja meg a helyét, sőt: ha fájdalom jelentkezik, azonnal félbe kell szakítani a mozgásprogramot.

 

Előzzük meg a sportsérüléseket

  • Mindehhez nem kell mást tenni, csak ügyelni a bemelegítésre, levezetésre és az intenzitás óvatos emelésére, valamint a rendszeres, edzés utáni nyújtásra.

Kapcsolodó cikkek

Népszerű étrend-kiegészítők

L-Karnitin

L-Karnitin

Zsírégetés segítőjeként, a test zsírtartalmának csökkentése érdekében szokták szedni, ám ezen hatása tudományosan nem alátámasztott ... Teljes cikk megtekintés

Szénhidrát/fehérje italok

Szénhidrát/fehérje italok

Az edzés energiát igényel, a terheléshez való alkalmazkodás pedig az izmok növekedésével, átépülésével jár együtt. Az edzés utáni szénhidrátfogyasztás izmaink és májunk glikogén formában tárolt szénhidrátraktárait tölti fel ... Teljes cikk megtekintés

Tribulus terrestris

Tribulus terrestris

A Tribulus nagyszámú szaponin vegyületet tartalmaz, melyek nem mindegyikének tisztázott a biológiai szerepe ... Teljes cikk megtekintés

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítő

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítő

A miosztatin vagy más néven GDF-8 az izomzat növekedésének korlátozásáért felelős fehérje. A miosztatin blokkoló kiegészítők célja a miosztatin fehérje megkötése, hatásának blokkolása ... Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.