Nem csak sportolóknak

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

A most induló – és rendszeresen aktualizált és feljesztett – „Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus” (DOKK) célja a legenyhébb megfogalmazás szerint is kaotikus, ellentmondásos étrend-kiegészítő világban támogatást nyújtani az ez iránt érdeklődőknek. A katalógusban szereplő gyártók által és az ő felelőségükkel a rendelkezésünkre bocsátott hiteles igazoló dokumentumok NAGY BIZTONSÁGGAL igazolják,hogy a felsorolt étrend-kiegészítők használata során a ELHANYAGOLHATÓ A KOCKÁZATA A VÉTLEN DOPPINGOLÁSNAK! Teljes cikk megtekintés

Szavazás

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Egy étrend-kiegészítő cég sporttáplálkozási tanfolyamot szervez. Egy orvosi tápszert forgalmazó cég roadshow-t tart sporttáplálkozás témában. Kaphatunk-e hiteles információt egy ilyen rendezvényen? Kaphatunk-e elfogulatlan szakértelmet? Jó lenne ha igen, és Ön szerint?





Sport-egészség

Nyomtat Küldés

Túlterhelés, túledzés

Az intenzív, rendszeres edzésunka hatására kialakuló kedvező élettani változásokkal szemben (kardiorespiratorikus kapacitás, izomerő növekedése) a tartósan, megerőltető edzésmunka hatására legyengülhet a szervezet. Az edzésidő és a regenerálódás számára biztosított idő optimális arányának megbomlása számos kedvezőtlen következménnyel jár.

Túledzés

Az edzések közti pihenés időtartama alatt a sportoló szervezete nem képes visszanyerni az ismételt edzések elvégzéséhez szükséges energiát.

A mechanikus túlterhelés következtében gyakran izom, csontelváltozások alakulhatnak ki. Az izomsérüléseket gyakran gyulladásos folyamat, máskor elégtelen E vitamin bevitel is elősegíti. A csontsérülések kialakulásának esélyét a tartósan alacsony kalciumbevitel növelheti.

A szénhidrátraktárak elégtelen mértékű feltöltése segíti a túlterheléses szindróma kialakulását.

A túlterheléses szindróma tünetei alapján szimpatikus és paraszimpatikus formát különböztetnek meg.

 Szimpatikus Paraszimpatikus
 Emelkedett nyugalmi pulzusszám
 Alacsony nyugalmi pulzusszám
 Lassú pulzusszám restitúció
 Alacsony terheléses pulzusfrekvencia. Gyors terhelés utáni restitúció
 Romló étvágy, fogyásAlacsony vércukorérték terhelés alatt, jó étvágy 
 Alvászavarok, hangulati instabilitás, ingerültség Normális alvás, hangulati nyomottság, depresszió
Emelkedett nyugalmi vérnyomás  Alacsony nyugalmi vérnyomás
 Menstruációs zavarok Alacsony tejsavszintek terhelések alatt
Csapatsportágakra, sprinterekre jellemző  Állóképességi sportágakra jellemző

 

A tünetek (érzelmi, szellemi és fizikai képességekben beálló csökkenés) hetekig, akár hónapokig eltarthatnak („kiégés").

Túlterhelés hatására az immunitás csökken, elsősorban légúti infekciók alakulnak ki.

Megelőzés

Változatos, egyéni edzésprogram, rendszeres ellenőrzés, megfelelő mértékű szénhidrátbevitel, pulzusszám, testsúly rendszeres nyomon követése.

 

 

Hasznos ételek

Tea: egy csésze jó egészség

Tea: egy csésze jó egészség

Ha a daganatos-, szív-érrendszeri betegségek, fogszuvasodás együttes megelőzésére szeretnénk „csodaszert” találni, akkor nem kell mást tenni, csak venni egy csomag teát. Teljes cikk megtekintés

Csipkebogyó, a leggazdagabb C-vitaminforrás

Csipkebogyó, a leggazdagabb C-vitaminforrás

A csipkebogyó különleges gyógyító hatása a rendkívül magas C-vitaminban lakozik. Teljes cikk megtekintés

Citrom, az antioxidások királynője

Citrom, az antioxidások királynője

Ki nem hallott még a citrom magas C-vitamin tartalmáról? Bizonyára mindenki tudja, hiszen már kisiskolás korban tanultuk a történetet, mely szerint a brit tengerészek skorbutban szenvedtek egészen addig, amíg fel nem fedezték, hogy elég csak citromot vagy lime-ot nyalogatni, hogy a kellemetlen és súlyos C-vitamin hiányt elkerüljék. Teljes cikk megtekintés

Cékla: színében az ereje

Cékla: színében az ereje

A cékla különleges zöldségféle, mivel jótékony hatása felülmúlja ízét. Teljes cikk megtekintés

Kiwi: egy is elég belőle

Kiwi: egy is elég belőle

A kiwi tojás nagyságú, ovális alakú, szúrós héjú gyümölcs. Teljes cikk megtekintés

Ananász, a fehérjeemésztést serkentő, csont-izomregeneráló egzotikum

Ananász, a fehérjeemésztést serkentő, csont-izomregeneráló egzotikum

Az ananász őshazája Hawaii, Kauai szigete. Mikor XIV. Lajos, francia király először mutatta be népének az ananászt, kissé kellemetlenül járt, mert mohóságában hatalmasat harapott bele és csúnyán felsértette az ajkát. Teljes cikk megtekintés

Brokkoli, a károsító vegyületek sepregetője

Brokkoli, a károsító vegyületek sepregetője

A brokkoli jótékony hatásait nem lehet túlbecsülni. Teljes cikk megtekintés

Füge, az anyagcsere stabilizálás, idegrendszeri aktivitás szolgálója

Füge, az anyagcsere stabilizálás, idegrendszeri aktivitás szolgálója

A füge ismerete már Kr.e. 3000-ben létezett, akkoriban az asszírok édesítésre használták, Egyiptomban Cleopátra kedvenc gyümölcseként tartották számon. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam