Új rovatunk: TUDTAD?

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

A sportolók folyadékigénye a fokozott fizikai igénybevétel miatti izzadási, légzési és egyéb okok miatti nagyobb víz és ásványi anyag („só”) veszteség következtében magasabb az átlagosnál. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi engedély: alkalmas? versenyezhet?

Sportorvosi engedély: alkalmas? versenyezhet?

A sportorvosi alkalmassági- és időszakos szűrővizsgálatok célja a betegségek, sérülések, illetve az ezekre hajlamosító kockázati tényezők kiszűrése, azon elváltozások felismerése, amelyek megléte esetén a versenyszerű sport, illetve egy adott sportág folytatása egészségkárosító hatású lehet. Alapvető célja tehát a sportoló egészségének védelme. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Versenyezni néhány sportág kivételével kizárólag érvényes sportorvosi engedéllyel lehet ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Szemben azzal amit a reklámokban lassan évtizedek óta állítanak, az L-karnitin fogyást elősegítő, zsírégető hatását vegyes étrenden lévő egészséges felnőtt emberekben még soha nem sikerült kutatások során meggyőzően alátámasztani! Speciális csoportokban és egyes egyénekben ez a hatás nem zárható ki, ám ilyen célra az L-karnitin alkalmazása értelmetlen. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az intenzív testi aktivitás a vese, gyomor-bél rendszer, máj oxigénhiányos állapotát (ischaemia) idézheti elő, ezzel járó átmeneti vagy tartós funkciókárosodással együtt ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Az asztma (asthma bronchiale) a sportolók körében igen sűrűn előforduló krónikus kóros állapot. Sokan azzal magyarázzák az elit sportolók asztmásként való gyakori diagnosztizálását, hogy kizárólag ilyen módon válik számukra legalizálhatóvá az asztmagyógyszerekkel történő doppingolás ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Vezető kutatók ma egy fajok sokaságából álló, azok által meghatározott és így sok irányból befolyásolható működésű szuper-organizmusként, ember-mikroba hibridként kezelik az emberi szervezetet, önálló világként, melyet természetesen egyedi támadók néha legyőzhetnek. A világ mikrobákon keresztül történő megértése lehetőségek ezreit teremtheti meg jelenlegi gondjaink kezelésére ... Teljes cikk megtekintés

Sportolók

Nyomtat Küldés

Jiani kompressziós futózokni tesztje

Két magyar ultrafutót kért fel a futas.net csapata a Jiani kompressziós futózokni tesztelésre. Mindkét tesztelő hosszútávfutó, hiszen a kompressziós sportzoknik jótékony hatása egy hosszan tartó terhelés, például a hosszútávfutás során jelentkezik. Egyikük még nem viselt ilyen zoknit, a másikuk már többet is próbált.

 

Két magyar ultrafutót kért fel a futas.net csapata a Jiani kompressziós futózokni tesztelésre. Mindkét tesztelő hosszútávfutó, hiszen a kompressziós sportzoknik jótékony hatása egy hosszan tartó terhelés, például a hosszútávfutás során jelentkezik. Egyikük még nem viselt ilyen zoknit, a másikuk már többet is próbált.

Egy férfi és egy női tesztelő beszámolói következnek

  • Tapasztalataim a kompressziós zokniról:
    Még nem volt ilyen zoknim. Sok futón láttam már, kérdezgettem őket a tapasztalatokról. Általában mindig dicsérték. Persze, hogy dicsérik, hiszen kifizettek érte egy rakás pénzt, nem fogják bevallani, hogy rossz boltot csináltak - gondoltam. Nem nagyon hittem sem a leírtaknak, sem a futóknak.
    Most lehetőségem nyílt arra, hogy kipróbáljam. Az első felvételkor először a szobában sétálgattam. Furcsa volt valami, nem tudtam mi az, de furcsa volt, aztán hamarosan rájöttem. Nem fájt a sarkam. Hosszú évek óta fáj a sarokcsontom az Achilles-ín tapadásánál. Egyszer erősebben, egyszer kevésbé. A zokni felvétele után nem fájt. Nehezen hittem magamnak, de néhány próba után megállapítottam, hogy a zokni viselésekor jelentősen csökken a sarokcsontom fájdalma.
    A zoknit hordani kellemes érzés. Szépen körbeveszi a lábfejet, lábszárat. Biztonságérzetet ad. A csizmához tudom hasonlítani. Stabilabban állok, ha rajtam van.Futás során 10 km, 17 km, 30 km távokon próbáltam. Olyan érzés, mintha a lábaim maguktól mennének előre, sokkal kisebb erőkifejtésre lenne szükségem a futáshoz. Érzésre a távokat a szokottnál rövidebb idő alatt futottam le, mint a zokni nélkül. Időket az edzés során nem nézek, ezért összehasonítási alapom nincs. A futások hajnalban, vagy kora reggel voltak, hosszú alsót viseltem. A zokni kellemesen melegítette a lábszáramat. Kétszer esőben is futottam, a kellemes meleg akkor is érezhető volt.
    Kerékpáron is kipróbáltam a zoknit. Tapasztalataim ott is hasonlóak voltak.
    Tűzoltó vagyok. A napi kiképzés általában csizmában van. Délutánra sokszor elfárad a lábam, ilyenkor valamilyen krémmel vagy olajjal masszírozni szoktam a lábszáraimat. Kipróbáltam a zoknit egyik alkalommal és segített, a megfáradt lábamnak nagyon kellemes volt. Ebből feltételezem, hogy hosszabb futások után a regenerálódási szakaszban is hasznát lehet venni majd a zokninak.
    Kérdés számomra, hogy nyáron, a nagy melegben milyen lesz.
    Most sajnos kisebb térdsérüléssel küszködök, ezért hosszabb futásokat egyelőre nem végzek.
    Engem meggyőzött a zokni.
    Egyed János (ultrafutó, UltraBalaton egyéni és Spartathlon teljesítő)
 

 

  • Futás Jiani kompressziós zokniban:
    Bevallom a kompressziós zoknikkal szemben fenntartásaim voltak. Próbáltam már néhány márkát, de egyiknél sem éreztem, hogy hatékonyan támogatná a futásomat. A tesztelésre kapott Jiani zoknitól sem vártam sokat, de a bizalom megvolt, így rögtön „mélyvízbe dobtam", egy 30 kilométeres reggeli edzésre választottam segítőnek.
    Az első meglepetés már a felhúzásnál ért, hiszen teljesen simán sikerült magamra venni a zoknit, nem kellett belepréselnem a vádlimat. A térd alatti szegély sem szorított, rugalmasan feszült rá a bőrre, mindenfajta kényelmetlen nyomás nélkül. A zokni lábfejet takaró része is tetszett: jól kialakított, az ujjaknál is tágas, kényelmes érzés volt belebújni.
    Ahogy elindult az edzés, a legszokatlanabb az volt, hogy úgy éreztem, mintha nem is lenne zokni rajtam. Az eddig próbált kompressziós zokniknál az volt az érzésem, hogy ahogy telnek a kilométerek, úgy válik szorosabbá a zokni és fülledtebbé a bőröm alatta. Az új Jiani zokninál viszont nem jelentkeztek ezek a tünetek, abszolút élvezetes volt benne a futás. Nem éreztem, hogy szorosan fogná lábam, inkább azt, hogy jótékony tartást biztosít a vádlimnak. Az edzés után külön öröm volt, hogy nem kellett magamról kínkeservvel lefejteni a zoknit, hanem könnyen le tudtam húzni. És bár első alkalommal volt rajtam egy hosszú edzésen nyoma sem volt kidörzsölődésnek sem a sarkamon, sem az ujjaimon. Nekem nagyon bevált, hosszabb futásaim állandó kísérője lett.
    Viniczai Andrea (ultrafutó)

 

A cikk és a képek forrása: http://www.futas.net/

A minőségi Jiani kompressziós sportzokni Magyarországi kizárólagos forgalmazója:
Salus Kft.
H-1119 Budapest, Than Károly u. 20.
Telefon: +36 1 204 3846
www.salus.hu
 

 

Kapcsolodó cikkek

Ajánlott könyveink!

KÖNYVAJÁNLÓ: Sportágspecifikus sporttáplálkozás (szerző: Tihanyi András)

KÖNYVAJÁNLÓ: Sportágspecifikus sporttáplálkozás (szerző: Tihanyi András)

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

EDZÉSÉLETTAN könyv (Radák Zsolt)

EDZÉSÉLETTAN könyv (Radák Zsolt)

A kiadvány nemcsak terhelés-élettani könyv, hanem az edzésmódszerek hátterére és okaira is keresi a választ és módszereket is ajánl az edzéscélok megvalósításához. Részletes információkat ad az alapvető sejtfolyamatoktól az izomrendszer bemutatásán át az alkalmazkodás, fáradtság, képességfejlesztés, sporttáplálkozás, prevenció és sportgenetika témakörén keresztül a testedzés és öregedés összefüggéséig. Teljes cikk megtekintés

KÖNYV: A test izomzatának edzése

KÖNYV: A test izomzatának edzése

Ne akarjon úgy edzéseket vezetni valaki, hogy a gyakorlatok, az edzések anatómiai, élettani háttere ismeretlen számára. Az ismeretlen mindig veszélyeket tartogat, főként a végrehajtás részvevői részére. Amit az Edző mond, az „Szentírás”, hiszen Ő a szakember. Ez bizalom és egyúttal kiszolgáltatottság is a sportoló részére, ami az Edző felelősségét helyezi előtérbe. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Egy étrend-kiegészítő cég sporttáplálkozási tanfolyamot szervez. Egy orvosi tápszert forgalmazó cég roadshow-t tart sporttáplálkozás témában. Kaphatunk-e hiteles információt egy ilyen rendezvényen? Kaphatunk-e elfogulatlan szakértelmet? Jó lenne ha igen, és Ön szerint?





Sportsérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

A leggyakoribb sportsérülés, futás vagy ugrás közben a talajra érkezéskor a boka kifordul, többnyire a külboka közelít a talajhoz, ritkábban a belboka. Leggyakoribb és típusos kosárlabdázóknál, de a többi csapat-labdajátékban is gyakori. Jellemzően a szalagok sérülnek különböző mértékben, de ugyanilyen módon csont-, ín- és egyéb képletek sérülése is kialakulhat Teljes cikk megtekintés

A könyök törései

A könyök törései

A könyöktáj törései küzdő és technikai sportokban gyakoribbak, jellemzőjük, hogy a legprecízebb kezelés után is funkciózavar (mozgáskorlátozottság) maradhat vissza Teljes cikk megtekintés

Achilles-ín szakadás

Achilles-ín szakadás

Legtöbbször hirtelen mozdulat, elrugaszkodás, kitámasztás közben az ín elszakad. A sérülés mindig valamilyen okból meggyengült ínon alakul ki (pl. krónikus túlterhelés, előzetes szteroid injekció). Teljes cikk megtekintés

Zúzódás, húzódás, rándulás

Zúzódás, húzódás, rándulás

A labdarúgás világszerte az egyik legnépszerűbb sport. Becslések szerint 1000 óra játékidőre 10-35 sérülés esik. Az összes sérülés 60-80 százaléka az alsó végtagokon fordul elő. Mik az okok, kiket milyen sérülés fenyeget? Teljes cikk megtekintés