Tanácsok futóknak

Miért vagy boldog a futástól? Az endorfin és a futás örömteli kapcsolata

Miért vagy boldog a futástól? Az endorfin és a futás örömteli kapcsolata

Természetes érzés egy kiadós edzés után a fáradtság. Felmerül viszont a kérdés, hogy miért van az, hogy a kimerültség mellett mégis sokkal erősebb az a boldogság, ami egész testünket elönti. Teljes cikk megtekintés

Figyeld a zenét

Figyeld a zenét

Gyakran ajánlják a sportolóknak, hogy hallgassanak zenét a verseny előtt. De miért is? Elég egy olyan zenét kiválasztani a sportolónak, amit szeret? A válasz természetesen nem, semmi sem lehet ilyen egyszerű ... Teljes cikk megtekintés

Az Achilles-ín sérülései - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Az Achilles-ín sérülései - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Tekintsük át a futók leggyakoribb mozgásszervi panaszait, a leghatékonyabb terápiás módszereket, és a megelőzés lehetőségeit, hogy a futásnak csak a jó oldalát ismerhessük! Teljes cikk megtekintés

Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

A levegőszennyezettség és a sport

A levegőszennyezettség és a sport

A sportolók szervezete a levegőben esetleg előforduló, egészségre káros anyagok hatásának fokozottabban ki van téve, mint a lakosság egyéb rétegei. Különösen veszélyeztetettek a hosszú távon versenyző (és edző) sportolók. Teljes cikk megtekintés

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

A sportolók folyadékigénye a fokozott fizikai igénybevétel miatti izzadási, légzési és egyéb okok miatti nagyobb víz és ásványi anyag („só”) veszteség következtében magasabb az átlagosnál. Teljes cikk megtekintés

Izomláz? (delayed onset of muscle soreness, rövidítve DOMS)

Izomláz? (delayed onset of muscle soreness, rövidítve DOMS)

Egy francia kutatók által, edzett sportolókon végzett tanulmány -ban tizenegy futó esetében mérték a fáradási és izomláz paramétereket háromféle szimulált verseny körülmény között. Az izomláz szubjektív kialakulásának az esélye 80%-kal kisebb volt a kompressziós zoknit viselő futóknál, mint a kontroll csoportban, amely hatás már 1 órával a verseny befejezése után jelentkezett, de még 24 óra múlva is 60% körüli maradt. Teljes cikk megtekintés

Futók leggyakoribb panaszai

Futók leggyakoribb panaszai

Melyik az a sport, melynek világszerte milliók hódolnak, hiszen olcsó, bárki számára elérhető, nem szükséges hozzá felszerelés, csupán egy jó cipő, és remekül edzi nem csak a vázizmokat, de a szívet is? A válasz egyértelmű: a futás. És melyik az a sport, melynek gyakori velejárója a térd- és a sarok fájdalma, az Achilles-ín gyulladása, illetve a vádli belső részének fájdalmas húzódása? A válasz sajnos itt is sokak számára nyilvánvaló: ez is a futás. Tekintsük át a futók leggyakoribb mozgásszervi panaszait, a leghatékonyabb terápiás módszereket, és a megelőzés lehetőségeit, hogy a futásnak csak a jó oldalát ismerhessük! Teljes cikk megtekintés

Térd körüli panaszok - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Térd körüli panaszok - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Tekintsük át a futók leggyakoribb mozgásszervi panaszait, a leghatékonyabb terápiás módszereket, és a megelőzés lehetőségeit, hogy a futásnak csak a jó oldalát ismerhessük! Teljes cikk megtekintés

Népszerű étrend-kiegészítők

L-Karnitin

L-Karnitin

Zsírégetés segítőjeként, a test zsírtartalmának csökkentése érdekében szokták szedni, ám ezen hatása tudományosan nem alátámasztott ... Teljes cikk megtekintés

Tribulus terrestris

Tribulus terrestris

A Tribulus nagyszámú szaponin vegyületet tartalmaz, melyek nem mindegyikének tisztázott a biológiai szerepe ... Teljes cikk megtekintés

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítők

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítők

A miosztatin vagy más néven GDF-8 az izomzat növekedésének korlátozásáért felelős fehérje. A miosztatin blokkoló kiegészítők célja a miosztatin fehérje megkötése, hatásának blokkolása ... Teljes cikk megtekintés

Szénhidrát/fehérje italok

Szénhidrát/fehérje italok

Az edzés energiát igényel, a terheléshez való alkalmazkodás pedig az izmok növekedésével, átépülésével jár együtt. Az edzés utáni szénhidrátfogyasztás izmaink és májunk glikogén formában tárolt szénhidrátraktárait tölti fel ... Teljes cikk megtekintés

Sportorvos

Nyomtat Küldés

Sporttáplálkozási tanácsadás - dietetikusaink

Krea-Fitt Sporttáplálkozási Team Sporttáplálkozás, folyadékfogyasztás és regenerációs tanácsadó szolgálat

Krea-Fitt Sporttáplálkozási Team
Sporttáplálkozás, folyadékfogyasztás és regenerációs tanácsadó szolgálat

Szakértői csapatunk (képre kattintva elolvashatja bemutatkozásukat!:

 

Shenker-Horváth Kinga
dietetikus, wakeboard edző

Az egészségtudományok, ezen belül is a táplálkozástudomány és a gasztronómia iránti érdeklődésem már a gimnáziumi éveim alatt kezdődtek. 2012-ben szereztem a GYEMSZI-Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézetnél fitoterapeuta képesítést. 2013-ban diplomáztam a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán dietetikusként. Szintén 2013-ban szereztem a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán wakeboard sportedzői végzettséget. A sport mindig is meghatározó része volt az életemnek, 7 évig versenyszerűen úsztam, több korosztályos magyar bajnoki címet szereztem. Majd 14 éven át wakeboardoztam versenyszerűen, örökös magyar bajnok, Európa-bajnok, korábbi világelső és többszörös világbajnoki érmes vagyok. Jelenleg is különböző sportágakat űzök hobbiszerűen, számomra a testmozgás és az egészséges táplálkozás elválaszthatatlan. Szakmám a hivatásom és a hobbim is egyben, számos terület foglalkoztat a dietetikán belül, főleg a sporttáplálkozás és a nutrigenomika tudománya.

Szarka Dorottya
dietetikus, aerobik oktató

2014-ben végeztem a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar dietetikus szakán. A diploma megszerzése után tudásomat a Kútvölgyi Kórház élelmezési osztályán kamatoztattam. Jelenleg a hatvani Albert Schweitzer Kórházban dolgozom klinikai dietetikusként. A kórházi munkám mellett a helyi Egészségfejlesztési Iroda által szervezett egészségnapokon, szűréseken is vállalok munkát, előadásokat. Mindemellett az Iroda támogatásával saját életmód klubot is vezetek.

Aerobik oktatóként 2015-ben végeztem a Szinergia Szakképző Iskolában. A testmozgás már jóval edzői oklevél megszerzése előtt meghatározta mindennapjaimat; évekig versenyszerűen atletizáltam, vívtam, futballoztam. Legnagyobb szenvedélyem azonban a tánc, illetve a fitnesz. A gyógyítani akarás, a helyes táplálkozásra, életmódra nevelés mellett kiváltképp érdekel a dietetika egy igen összetett területe: a sporttáplálkozás.

Tudásommal, tapasztalatommal szeretnék hozzájárulni az emberek tájékoztatásához. Az általános tanácsokon túl munkám során mindig az egyéni lehetőségeket, célokat, adottságokat figyelembe véve tervezek étrendet. Úgy gondolom, a kulcs mindig egyénre szabott táplálkozáson van, mely elengedhetetlen mind a kiegyensúlyozott életmódhoz, mind a kiváló eredményekhez vezető (teljesítményfokozó) sporttáplálkozáshoz.

Tompa Oraolya
dietetikus, olimpikon, Junior Európa-bajnok, Magyar Bajnok

Már egész korán belekerültem a versenysportba és abban nőttem fel, 14 évet töltöttem versenyúszóként, amiből 7-et válogatottként. Pályafutásom során részt vettem a Pekingi és Londoni Olimpián és Junior Európa Bajnokságot nyertem, ezen kívül számos Magyar Bajnoki címet szereztem. Az úszás révén volt szerencsém fél évet az Amerikai Egyetemi Bajnokságban versenyezni, ahol láthattam, hogy ott milyen módszerekkel készülnek a sportolók. 2012-ben kezdtem el a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar dietetika szakát, ahol párhuzamosan a tananyaggal haladva találtam meg azokat a pontokat, amiket fuzionálni lehet a sportban szerzett tapasztalataimmal. A szakdolgozatom és más Tudományos Diákköri munkáim a sportolók étrend-kiegészítő fogyasztásával foglalkozik. Nem csak a dietetika gyakorlati megvalósításában, hanem a tanácsadáshoz való hozzáállásban is a sportban tanult mentalitást igyekszem beleültetni. Úgy gondolom a sportolók nagyon egyedi és nehéz életmódjához kell igazítani a hasonlóan egyedi táplálkozás módot, ami így erős láncszem lehet a teljesítmény optimalizálásban. A dietetikát azért választottam hivatásomnak, mert szerettem volna embereknek segíteni a fejlődésben, így első sorban az a célom, hogy a sportoló életmód egy részterületében tudjak valami újat adni.

 

Bejelentkezés, érdeklődés:
mobil: 30 421 0350 (Haász Péter) - email: sporttaplalkozas@sportorvos.hu

Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.











Étrend-kiegészítők, készítmények

Dopping tiltólista - 2018 - Gyógyszerek szerinti teljes lista

Dopping tiltólista - 2018 - Gyógyszerek szerinti teljes lista

2018. ÉVI TILTÓLISTA – Magyarországon forgalomban lévő, a hatályos szabályozás szerint doppinglistán szereplő hatóanyagok ill. az azokat tartalmazó készítmények (az OGYI honlapján 2017.12.12-én feltüntetett állapot szerinti) listája Teljes cikk megtekintés

STARBALM  termékek

STARBALM termékek

A Starbalm termékek kíválóak sportoláshoz, izomfájdalomra és ízületi panaszokra. Gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító, valamint regeneráló és nyugtató hatásúak, nem tartalmaznak kámfort. Teljes cikk megtekintés

ProGastro Aktív élőflórát tartalmazó étrend-kiegészítő por

ProGastro Aktív élőflórát tartalmazó étrend-kiegészítő por

Aktív életet élőknek! A ProGastro Aktív 6 féle bizonyítottan biztonságos baktériumtörzset tartalmaz, 3 x 10(x9) CFU/3g csíraszámban. Glutén-, szója- tejmentes, könnyen oldódó íztelen por. Teljes cikk megtekintés

Magnesium-Diasporal® 400 EXTRA magas dózisú ivógranulátum 400 mg magnéziummal

Magnesium-Diasporal® 400 EXTRA magas dózisú ivógranulátum 400 mg magnéziummal

A magnézium fontos az izmok, a szív és az idegek működéséhez OÉTI notifikációs szám: 6569/2010 Teljes cikk megtekintés

Betegség esetén doppingmentesen használható gyógyszerek, készítmények

Betegség esetén doppingmentesen használható gyógyszerek, készítmények

A Sportorvos Portál gyógyszerésze összeállította a sportolóknál leggyakrabban előforduló panaszokra használható, vény nélkül is kiválható készítmények listáját. Minden, a listában szereplő készítmény összetételét ellenőriztük (a www.antidopping.hu oldalon), hogy CSAKIS DOPPINGMENTES TERMÉK SZEREPELJEN! De fontos tudni, hogy a lentebb olvasható ismertetők, információk tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik az orvos általi alapos vizsgálatot, a pontos diagnózist és az orvosi terápiás/kezelési javaslatot! Riasztó, súlyosbodó vagy tartósan fennálló tünetek esetén szükséges az orvos felkeresése! Teljes cikk megtekintés

Árnika kívül-belül, a homeopátiás elsősegély-csomag legfontosabb szere!

Árnika kívül-belül, a homeopátiás elsősegély-csomag legfontosabb szere!

Hogyan használhatjuk a hegyi árnikát egyszerre külsőleg és homeopátiás hígításban belsőleg? Teljes cikk megtekintés

Életmódváltók

Az öregedés biológiája

Az öregedés biológiája

Az öregedés a normális életműködések csökkenése, amely a születés után kezdődik, a nemi érés után gyorsul fel, és az adott faj egyedeire jellemző maximális élettartam végéig folytatódik. Teljes cikk megtekintés

Hányszor hallottuk már?

Hányszor hallottuk már?

Sokan és sokszor hallottuk már ezeket: Életmódváltás! Diétázzon! Fogyjon le! Mozogjon többet! Mindenki érti, hogy a szavak mögött mi rejtőzik, miért kaptuk ezeket a tanácsokat? Teljes cikk megtekintés

A testmozgás hiányának hatása betegségekben szenvedőknél

A testmozgás hiányának hatása betegségekben szenvedőknél

Az idült, krónikus betegség jellegétől függően kisebb, vagy nagyobb mértékű szervi károsodást okoz, amely különböző módon rontja a beteg teljesítőképességét, például szívbetegségben a szív teljesítménye romlik, légúti betegségben a légzőrendszer funkciója károsodik Teljes cikk megtekintés

A krónikus betegségekkel szembeni megküzdés

A krónikus betegségekkel szembeni megküzdés

A legtöbb egészségügyi problémán tud segíteni a rendszeres fizikai aktivitás. Azonban minden esetben ki kell kérni a szakorvos véleményét. Teljes cikk megtekintés

Lehet nulláról kezdeni

Lehet nulláról kezdeni

Saját történetemen keresztül szeretnék kedvet csinálni a mozgáshoz mindazoknak, akik nem, vagy keveset mozognak. Élő példa vagyok arra, hogy igenis lehet nulláról kezdeni. Motiváció és akarat szükségeltetik hozzá, de legfőképpen az, ami fejben dől el, az elhatározás. Teljes cikk megtekintés