Betöltés

Mit keresel?

Egyéb Sérülés megelőzése Slider Sportártalmak Sportélettan

Túlterhelés, túledzés

Megoszt

Az intenzív, rendszeres edzésunka hatására kialakuló kedvező élettani változásokkal szemben (kardiorespiratorikus kapacitás, izomerő növekedése) a tartósan, megerőltető edzésmunka – túlterhelés – hatására legyengülhet a szervezet. Az edzésidő és a regenerálódás számára biztosított idő optimális arányának megbomlása számos kedvezőtlen következménnyel jár.

Túledzés

Az edzések közti pihenés időtartama alatt a sportoló szervezete nem képes visszanyerni az ismételt edzések elvégzéséhez szükséges energiát.
A mechanikus túlterhelés következtében gyakran izom, csontelváltozások alakulhatnak ki. Az izomsérüléseket gyakran gyulladásos folyamat, máskor elégtelen E vitamin bevitel is elősegíti. A csontsérülések kialakulásának esélyét a tartósan alacsony kalciumbevitel növelheti.
A szénhidrátraktárak elégtelen mértékű feltöltése segíti a túlterheléses szindróma kialakulását.
A túlterheléses szindróma tünetei alapján szimpatikus és paraszimpatikus formát különböztetnek meg.

A tünetek (érzelmi, szellemi és fizikai képességekben beálló csökkenés) hetekig, akár hónapokig eltarthatnak („kiégés”).
Túlterhelés hatására az immunitás csökken, elsősorban légúti infekciók alakulnak ki.

Megelőzés

Változatos, egyéni edzésprogram, rendszeres ellenőrzés, megfelelő mértékű szénhidrátbevitel, pulzusszám, testsúly rendszeres nyomon követése.

hirdetés
Tags:

Talán ez is érdekel

Kommentálj

Your email address will not be published. Required fields are marked *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.