Betöltés

Mit keresel?

Aktív fiatalok Aktuális Parasport Praktikák Sportsérülés

Mit tehetünk a gyerekek sportsérüléseinek megelőzéséért?

Megoszt

A sérülések megelőzése érdekében gyerekeknél csoportos erőfeszítésre van szükség, ami a szülők, edzők és a gyerekek együttműködését is igényli. A sérülés rizikójának csökkentéséért a következőket javasoljuk:

Mit tehetnek a szülők, testnevelők, edzők

  • Meg kell próbálni a fiatalokat adottságaik (testi-, lelki-), ügyességük és az adott sportban elért tudásszintjük szerint csoportosítani, emi eltérhet a kronológiai csoportosítástól (ez a kontakt sportokban kiemelten fontos).
  • A gyerekekre ne erőltessünk rá egy sportágat, főleg ha azt nem akarja csinálni és fizikálisan sem alkalmas rá.
  • Próbáljunk olyan sportprogramokat választani, amiket elismert végzettséggel rendelkező edzők, testnevelők tartanak, ellenőriznek. Ezek a szakembereket, az egészségügyi szakemberekhez hasonlóan, felkészítették arra is, hogy megelőzzék, felismerjék, és azonnali ellátásban részesíthessék a sportsérülteket.
  • Versenysportban, igazolt sportolóknál fontos és elengedhetetlen, hogy minden gyerek részt vesz-e a szezon előtti alkalmassági- vagy szűrővizsgálaton.
  • Sérült, beteg gyereket (vagy ha fájdalmai vannak) soha ne engedj sportolni!
  • Ha szükséges, részesítsük a gyereket elsősegélyben. A gyereket, akinél bármilyen tünet kifejlődik ill. állandósul vagy ami befolyásolja a sportteljesítményét, célszerű egészségügyi szakemberrel megvizsgáltatni.
  • Biztosítsunk biztonságos környezetet a sportolás számára. Egy rossz játszótér, nem biztonságos tornaterem (pl. rossz talaj stb.) vagy nem megfelelő felszerelés, elhanyagolt kapuk stb. súlyos sérüléseket okozhatnak.

Mit tehetnek a gyerekek

  • Legyenek a sportnak megfelelő kondícióban.
  • Vegyen részt a szezon előtti alkalmassági- vagy szűrővizsgálaton.
  • Kövesse, tartsa be a játék szabályait.
  • Szükség esetén viseljen megfelelő védőfelszerelést (pl. térd-, fog-, fejvédő stb.).
  • Tudja, hogyan kell használni a sporteszközt (tornaszerek, ütők stb.).
  • Ha nagyon fáradt, lázas vagy fájdalmai vannak, ne sportoljon.
  • A bemelegítést és levezetést minden alkalommal végezze el, ez váljon számára az edzésrutin részévé (a bemelegítő gyakorlatok segíthetnek az izomhúzódás vagy egyéb lágyrész sérülés esélyét. Ezek a test szöveteit melegebbé és flexibilisebbé teszik. A levezetéses gyakorlatok kilazítják az izmokat, amelyek a terhelés közben feszessé váltak).
Tags:

Talán ez is érdekel

Kommentálj

Your email address will not be published. Required fields are marked *