Betöltés

Mit keresel?

Aktív felnőttek Aktív fiatalok Aktív idősek Boka Láb és lábszár Parasport Sportártalmak Sportolók

A lábszár fájdalma

Megoszt

A boka hajlításában nem csupán a vádli hátsó területén húzódó izom (musculus triceps surae) vesz részt, hanem több izom is segíti a mozgás kivitelezését. Ezen izmok (pl. m. tibialis posterior, m. flexor digitorum longus) a lábszár belső oldaláról erednek és a lábfej különböző pontjain tapadnak. A túlzásba vitt edzés hatására a sípcsonton (tibia) található izomeredések károsodhatnak, begyulladhatnak, ami a lábszár alsó harmadán, annak elülső-belső részén okozhat komoly fájdalmat. A fájdalom eleinte enyhül aktivitás hatására, ám később a terhelés csak ront rajta.

Megoldás

A panaszok megjelenésekor elsődleges célunk a gyulladás csökkentése: ezt pihentetéssel, a fájdalmas terület hűtésével, illetve gyulladáscsökkentő krémek használatával érhetjük el. Jótékony hatású lehet az izmok rendszeres nyújtása, a mély szöveti masszázs, illetve a tünetek visszatértét megelőzendő a megfelelő, rázkódást elnyelő talpbetét használata.

Tags:

Talán ez is érdekel

Kommentálj

Your email address will not be published. Required fields are marked *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.