Betöltés

Mit keresel?

Étrend-kiegészítés Sporttáplálkozás

Béta-alanin

Megoszt

A karnozin egy dipeptid (két aminosavból áll) (alkotói a béta-alanin és az L-hisztidin), melyet leginkább a gyors izomrostokban találunk meg, ahol pufferként működhet, emellett antioxidáns hatása is számottevő, az idegrendszer sérülések elleni védelmében is szerepet játszhat (Shen Y 2007). Egyik fontos és potenciálisan teljesítménynövelő hatása abban áll, hogy az izommunka során fokozottan keletkező hidrogén ionokat meg tudja kötni és így késlelteti az elsavasodás nyomán kialakuló izomfáradást (puffer hatás). A karnozin (és összetevői) jelenleg kevés étrend-kiegészítőnek alkotórésze, de húsok fogyasztásával napi több száz milligrammos mennyiségben is bevihetjük szervezetünkbe. A kreatinon kívül a karnozin is egy olyan fontos élelmiszer összetevő, amelyhez természetes úton húsokból juthatunk hozzá és pozitívan befolyásolhatja sportteljesítményünket. A vázizomzat karnozinkoncentrációja terheléssel és béta-alanin+L-hisztidin étrend-kiegészítéssel (napi 4-6 g ~ 65 mg/kg béta-alanin kiegészítés 4 hétig) emelhető. Az eredmények nem egybehangzóak, ám ígéretesek (Abe 2000; Harris RC 2006; Derave 2007; Kendrick 2008). A napi bevitel mennyisége a későbbiekben vélhetően töltés után csökkenthető 2-3 g/nap-ra, ám ezt még több kutatásnak is meg kell erősítenie.

Szakszerűen használva feltehetően hatékony legális teljesítményfokozó.

Tags:
Előző cikk
Következő cikk

Talán ez is érdekel

Kommentálj

Your email address will not be published. Required fields are marked *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.